О бренде

О бренде Davines

Компания Davines – семейная компания, основанная членами одного из старейших аристократических кланов города Пармы в 1983 году. Сначала это была исследовательская лаборатория, производившая средства по уходу за кожей и волосами для знаменитых брэндов премиум-класса. Спустя несколько лет Davines начал выпускать продукцию под своим брэндом, поставляя продукцию в лучшие салоны красоты по всему миру.

За четверть века своей истории Davines провела тысячи лабораторных исследований и научных тестов, разработала сотни продуктов, призванных бережно заботиться о ваших волосах.
Производство Davines основано на использовании натуральных экологически чистых компонентов, поэтому продукция выпускается небольшими тиражами и продается преимущественно в салонах красоты и специализированных магазинах.
Штаб-квартира компании находится в Парме (Италия), дистрибьюторская сеть охватывает 60 стран мира.

«Создавая экологически ответственную красоту мы хотим вдохновить людей заботиться о себе, о мире, в котором они живут и работают; обо всём, что им дорого»
Давиде Боллати, основатель компании Davines

1983
1983

Супруги Боллати основали компанию Davines в Парме, Италия. История компании началась с исследовательской лаборатории, которая специализировалась на производстве продуктов для волос и кожи высочайшего качества для международно признанных косметических домов.

1992
1992

Появился бренд Davines – продукты для профессионалов бьюти-индустрии, разработанные и произведенные в штаб-квартире марки в Парме.

1994
1994

Davines стал международной компанией.

1996
1996

Основано подразделение [ comfort zone ] – косметика для самых изысканных спа-и бьюти-центров.

2004
2004

Открылся филиал в Нью-Йорке.

2005
2005

Составлена «Carta Etica»: набор ценностей, который определяет отношения между сотрудниками внутри компании.

2006
2006

Открылся филиал в Париже. Офис в Парме начинает работу на электроэнергии из возобновляемых источников.

2007
2007

Открываются филиалы в Мехико и Лондоне.

2009
2009

Составлена «Charter for sustainable research». Впервые проведен «Sustainable Beauty Day».

2011
2011

Составлен «Packaging Research Charter»: сборник принципов устойчивого развития, которым мы следуем при выборе упаковки нашей продукции.

2013
2013

Открыты филиалы в Нидерландах, Германии и Бельгии.

2014
2014

Начало сотрудничества со «Slow Food».

2016
2016

Открывается филиал в Гонконге. Начинается строительство Davines Village. Davines получает сертификат BCorp.

2018
2018

Открытие Davines Village. Линия / skin regimen / становится самостоятельным брендом. Davines получает награду «Best For the Environment» от B Lab.

2019
2019

Davines становится Benefit Corporation

2020
2020

В 2016 году группа Davines присоединилась к семейству B Corp с результатом 99. В 2020 году, благодаря приложенным усилиям, мы прошли повторную сертификацию, улучшив нашу оценку до 117,4 баллов!

The Carta Etica

A collection of our shared ethics and company guidelines, created by all members of the group.

It allows the reflection of ethics in everyday life by contributing to the working wellness of everyone. First written in 2005 by a philosopher and Davines employees, it does not containrules or instructions, but rather proposals for desirable ethical behavior at work to obtain a better quality of life for all. The importance of sharing of a value system that guides and inspires all those who work in the company meant that we needed to focus on realigning our values.

2018 saw the creation of The Carta Etica’s “New Blooming” which represents an evolution of what is now the company’s ethical DNA.

Sustainable Beauty Manifesto

Our ideal of beauty finds its inspiration in the concept of equilibrium between substance and shape. Our style is inspired by simplicity, harmony and good taste.

By creating “beauty” we want to encourage people to take care of themselves, of the environment in which they live and work, and of the things they love.

Meanwhile, sustainability deals with the responsibility we owe to ourselves, the people with which we work, our customers, and the world in which we live and operate.

AT DAVINES, WE BELIEVE THAT LIVING A BALANCE OF BEAUTY AND SUSTAINABILITY, WHAT WE CALL “SUSTAINABLE BEAUTY,” CAN IMPROVE OUR LIVES AND THE WORLD AROUND US.
Давиде Боллати, основатель компании Davines

 

Animal Well-Being

OUR VALUES

We at Davines Group are committed to producing only the highest quality products which meet our uncompromising efficacy and ethical standards. We do not test our products on animals, nor do we ask others to test either our products or ingredients on animals. Animal testing does not align with our values.

In 2017 we decided not to initiate any new product registrations in China due to animal testing requirements. At the same time, to avoid any future animal testing carried out by the local authorities, we started to look for alternative ways to sell our products in China and avoid any potential animal testing.

Starting in the first quarter of 2021, we will begin domestic manufacturing of our non-special use products, specifically filling them for distribution to the Chinese market in China. This route of domestic manufacturing does not require animal testing. By current practice, the local authority does not include animal testing in the registration process of non-special use cosmetics packaged in China and meeting the Chinese safety standard, as our products already do. The Chinese authorities could require post-market animal testing of non-special use cosmetic products filled in China if there were any safety concerns. In this case, the company has the ability to recall the product from the market before any animal tests could happen. While we do not anticipate this being an issue for the Davines Group,we pledge that we will not, now, or ever, take the path of testing on animals.

In the meantime, Davines Group is working to achieve Leaping Bunny approval for all our brands. The process will begin with Skin Regimen. The aim is to follow as soon as possible with Davines and Comfort Zone products.

 

B Corp

We have rewritten our way of doing business, looking at business as a positive force capable of generating profit and at the same time creating a virtuous impact on people and the environment.
After the certification obtained in 2016, we decided to align our objectives with the Sustainable Development Goals (SDG’s), defined in the UN Agenda 2030, projecting them into our corporate strategy. This gave us a goal for continuous improvement that is expressed in the activation of new projects, and in defining objectives and monitoring results that have been presented in our annual Sustainability Report.

 

At Davines every product is born from intuition and is processed with an artisan spirit using the most advanced cosmetic technologies.

The formulations favor the use of ingredients of natural origin, are generated with renewable electric energy and packaged minimizing the environmental impact, inspired by the ideal of Sustainable Beauty as an inseparable unity between Beauty and Good.